wtorek, 12 maja 2015

Jak wyglądają litery przestrzenne?

Jesteśmy hurtowo zasypywani wszelkiego typu reklamami. W mieście najbardziej widoczna jest reklama outdoorowa, innymi słowy uliczną. Mimo iż na początku kojarzy się ona nam z plakatami czy billboardami, rodzajów jest o wiele więcej. Ma w tym swój udział rozwój nowych technologii, dzięki czemu zasadniczym nośnikiem nie jest tylko plakat z grafiką, który podczas oddziaływania różnych czynników wliczając pogodowe pod wpływem upływu czasu prezentuje się coraz gorzej.

Warianty reklamy outdoorowej
litery przestrzenne

Najbardziej występujące typy reklamy ulicznej to bez wątpienia plakaty, słupy reklamowe albo citylighty. Do tego typu kategoryzujemy również banery wielkoformatowe, pylony, kasetony, reklamy pneumatyczne, reklamy w bankomatach czy modne ostatnio murale.

Słowo pylony może wydawać się nieco egzotyczne, lecz jest to nazwa określająca pionowy, wolnostojący słup. Głównie możemy je spotkać na stacjach benzynowych. Nazwa pochodzi z greckiego oraz znaczy wieżę. Atutami pylonów jest fakt, iż są spore, tym samym bardzo dobrze nadają się do ustawiania ich przy drogach i budowlach. Możemy na nich wstawić wiele informacji, oprócz tego większość z nich jest wyposażona w ledowe ekrany obsługiwane przy pomocy pilota lub konsoli.

Kasetony uznaje się za jedne z najpopularniejszych reklam. Rozróżnia się kilka rodzajów. Oświetlane zapewniają widzialność 24 godziny na dobę, w zależności od potrzeb mogą one osiągać nawet do 6m rozciągłości. Tłoczone wykorzystywane są przede wszystkim do przedstawienia logo jednostki, bowiem jest możliwość nadawania im dowolnego kształtu. Kasetony eliptyczne charakteryzują się specyficznym wybrzuszeniem, najczęściej dysponują podświetleniem ledowym lub świetlówkowym.

Popularnym podejściem jest także prezentacja nazwy firmy dzięki literom przestrzennym albo podświetlonym Uzyskiwane są one z różnorodnych materiałów, zależnie od tego czy mają być zlokalizowane w środku czy na budynku.
Reklama pneumatyczna to zwykła reklama dmuchana.


Taka reklama osiąga ogromne wymiary, stanowi bardzo dobre podkreślenie akcji pod gołym niebem. Walorem jest możliwość wielokrotnego zastosowania, a po spuszczeniu powietrza zaprząta niedużo powierzchni oraz jest nie waży dużo, tym samym bez problemu można ją przestawiać.

O ile jesteśmy zainteresowani umieszczeniem reklamy wprost na elewacji budynku, najbardziej skutecznym rozwiązaniem są banery siatkowe. Tworzywo z jakiego są one stworzone jest niezwykle mocne, niepodatne na warunki pogodowe, chociaż zarazem przepuszczają powietrze i słońce. Opłaty za produkcję owych banerów nie są znaczne, co stanowi dodatkowy atut, jest możliwość je dodatkowo łatwo ściągnąć, spakować i przenieść.

Bardzo ciekawym ostatnimi czasy wariantem reklamy outdoorowej są murale. Głównie gdyż traktowane są w kategoriach współczesnej sztuki. Jak również są przychylniej oceniane niż powszechnie znane wielkoprzestrzenne plakaty. Murale w bardziej naturalny sposób współgrają z pejzażem wybranej aglomeracji, ozdabiając je i budowle, na jakich są stworzone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz